VIDEO - Suami isteri maut kereta terbabas dalam perjalanan ke pusat mengundi

Suami isteri maut kereta terbabas dalam perjalanan ke pusat mengundi

"Alza yang dipandu lelaki berusia 37 tahun itu sedang menghala ke Johor Bahru telah terbabas ketika melalui selekoh dan berpusing di laluannya sebelum terbabas ke laluan bertentangan (menghala ke Mersing), lalu bertembung dengan Hilux," katanya


Kota Tinggi: Suami isteri yang sedang dalam perjalanan ke pusat mengundi maut manakala anak perempuan mereka yang berusia tiga tahun patah kaki kanan dalam kemalangan di Kilometer 46 Jalan Johor Bahru-Mersing di sini hari ini.

Ketua Polis Daerah Kota Tinggi Superintendan Hussin Zamora berkata kemalangan membabitkan Perodua Alza dan pacuan empat roda Toyota Hilux itu berlaku pada 12.08 tengah hari.

"Hasil siasatan mendapati pemandu Alza dalam perjalanan hendak ke Skudai (untuk mengundi bagi Pilihan Raya Umum ke-15 di Skudai) setelah selesai mengundi di Lok Heng.

"Alza yang dipandu lelaki berusia 37 tahun itu sedang menghala ke Johor Bahru telah terbabas ketika melalui selekoh dan berpusing di laluannya sebelum terbabas ke laluan bertentangan (menghala ke Mersing), lalu bertembung dengan Hilux," katanya dalam kenyataan.

Beliau berkata akibat kemalangan itu, lelaki berkenaan dan isterinya yang berusia 31 tahun meninggal dunia di tempat kejadian, manakala anak mereka dibawa ke Hospital Kota Tinggi untuk rawatan lanjut.

Bagaimanapun Hussin berkata pemandu Hilux berusia 60 tahun tidak mengalami kecederaan.

Beliau berkata ketika kejadian, keadaan jalan raya basah akibat hujan dan kemalangan dipercayai berpunca daripada kecuaian pemandu Alza yang gagal mengawal kenderaannya dengan baik.




Kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Kongsikan artikel ini kepada kenalan anda supaya mereka juga tahu apa yang anda tahu!



Join channel Telegram Liputan7 untuk update berita tanpa had!





Yolooo